تعمیرات لوازم خانگی, مقالات آموزشی

روش های تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی

تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويي

یکی از کارهایی که به بهبود کارکرد ماشین لباسشویی شما کمک می کند و بوی بد فاضلاب آن را از بین می برد، تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی می باشد. اما آیا تا به حال فیلتر لباسشویی خود را تمیز کرده اید؟ اصلا میدانید فیلتر لباسشویی چیست و چگونه باید تمیز شود؟ پاسخ این سوالات را در ادامه در آسو سرویس بررسی خواهیم کرد و بهترین روش های تمیز کردن این قسمت مهم از لباسشویی شما را که عموما غافل از تمیز کردن آن می شوید را به شما خواهیم آموخت. پس همراه ما باشید.

فیلتر لباسشویی برای چیست؟

در همه مدل های لباسشویی ها شاهد یک دریچه کوچک هستیم. این دریچه در قسمت پایینی و عموما سمت راست دستگاه ها است که همان فیلتر خروجی آب می باشد. تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی در طی بازه های کوتاه مدت بسیار مهم است. تا خروجی آب لباسشویی شما مسدود نشود.

تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی

عموما اگر جسمی در حین شستشو در لباس ها باشد و از آن جدا شود، در این قسمت از لباسشویی گیر می کند. به همین جهت باید به طور مرتب بررسی شود. تا مانع خروج آب لباسشویی شما نشود. در واقع فیلتر لباسشویی ها مانع از ورود اجسام خارجی به پمپ تخلیه آب لباسشویی می شوند و کار آنها تصفیه آب خروجی به پمپ تخلیه است.

فیلتر لباسشویی

عموما پیشنهاد می کنیم هر 3 ماه در میان وقت بگذارید و به تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی خود بپردازید. برخی از مدل های لباسشویی ها دارای دو فیلتر می باشند که باید هر دو فیلتر به خوبی تمیز شوند. تا هم لباس هایتان بهتر شسته شوند و هم بوی بدی از لباسشویی شما در حین کار خارج نشود.

مراحل تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی در آسوسرویس

در اولین مرحله برای تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی باید محل قرارگیری فیلتر را در دستگاه خود پیدا نمایید. عموما این قسمت در پایین لباسشویی قرار دارد. اما اگر نتوانستید آن را پیدا نمایید می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه تان مراجعه نمایید.

حال قبل از تميز كردن فيلتر لباسشويی خود باید دستگاه تان را از برق جدا نمایید. تا خطری جان شما را تهدید نکند. عموما پنل های جلوی فیلتر با فشار دست یا بصورت کشویی باز می شوند. اما اگر نیاز به باز کردن پیچ بود، با کمک یک آچار ساده درب جلوی فیلتر خروجی را باز نمایید.

حتما قبل از اینکه کارتان را شروع کنید یک ظرف مناسب و گود را کنار دست تان داشته باشید. زیرا در زمان تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی ممکن است کمی از آب های موجود در دستگاه، با باز شدن فیلتر از این قسمت خارج شوند.

برای باز کردن فیلتر لباسشویی باید آن را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و سپس به آرامی به بیرون بکشید. حال برای تميز كردن فيلتر لباسشويی می توانید با کمک سرکه، شوینده های ملایم، جوش شیرین و نمک و ….. و یک ابر یا مسواک شروع به تمیزکاری نمایید. فراموش نکنید که حتما قسمت داخلی دستگاه را نیز بدون هیچگونه مواد شوینده شیمیایی به آرامی تمیز نمایید.

تعویض فیلتر لباسشویی

همچنین زمان تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی توجه کنید که تمامی پره های فیلتر به خوبی تمیز شده باشند و در قسمت داخلی و محل نصب آن نیز جسم خارجی خاصی گیر نکرده باشد. حتی گاهی در صورت وجود رسوب زیاد، شاید مجبور به تعویض فیلتر لباسشویی تان نیز بشوید. حال که از تمیز بودن فیلتر لباسشویی خود مطمئن شدید می توانید مجدد فیلتر را بر روی دستگاه نصب نمایید و شاهد عملکرد بهتر شستشو دستگاه تان نیز باشید.

بهترین مرکز تعمیر لباسشویی در تهران

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از کجا بفهمیم باید به تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويی بپردازیم؟ به طور کلی بهتر است هر 3 ماه یکبار به تمیز کردن فیلتر لباسشویی بپردازید. اما با دیدن یک سری نشانه ها نیز می توانید متوجه شوید آیا نیاز است فیلتر را تمیز کنید یا نه. این  نشانه ها عبارتند از:

  • آب خروجی بسیار آهسته تخلیه می گردد.
  • آب خروجی اصلا تخلیه نمی شود.
  • ماشین لباسشویی ارور خروج آب را نشان می دهد.
  • بوی نامطبوعی در حین شستشو از لباسشویی خارج می شود.
  • لباس ها به درستی تمیز نمی شوند.
نمایندگی آسو سرویس

نمایندگی آسو سرویس

شما می‌توانید تمام خرابی های لوازم خانگی خود را به نمایندگی آسو سرویس بسپارید تا با استفاده از بهترین خدمات و کمترین هزینه انجام شود. شما برای دیدن مقالات بیشتر می توانید به دانشنامه آنلاین آسو سرویس مراجعه کنید.

ثبت سفارش

ثبت سفارش ارسال کارشناس و تعمیرکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *